Akrobatikus motorosok száguldoztak Szárazréten
Kötél István, a Junior Street Fighter Team motorosa a versenyeken és a bemutatókon lélegzetelállító mutatványokat mutat be, de a közutakon maradéktalanul betartja a közlekedési szabályokat.
Mesélj magatokról! Kik vagytok? Mióta működik a csapat?
Mi egy sportegyesület vagyunk, a Junior Street Fighter Team. Az alapítás éve 2008, de már 2004 óta űzzük az akrobatikus motorozást sportszerűen. Én 2010 óta országos bajnokságokon indulok, amelyeken eddig harmadik, negyedik, ötödik helyeket szereztem. A csapat három főből áll (Sénig Tibor, Farkas Tamás, Kötél István). Általában 30-40 perces műsorokat tartunk koreográfiával, meghívásra szoktunk menni különböző rendezvényekre.
Miből áll egy verseny?
Van kötelező gyakorlat, az ún. kvalifikáció, utána következik a „best trick”, vagyis a legjobb trükk, majd a legvégén van egy 6 perces freestyle, amelyre a versenyző állítja össze a műsorát. A zsűri pontozza a dinamikát, magát a műsort, a technikát, a rutint.
Milyen kiegészítő sportot űztök felkészülésként?
Konditerembe járunk telenként, nyáron elég, ha motorozunk. Nagyon fontos ehhez a jó fizikum és a megfelelő állóképesség, főleg a kezeknek, hiszen abból tartunk ki mindent.
A hétköznapi motorozás során is bemutattok akrobatikus elemeket?
Nem, ezekkel a motorokkal nem közlekedünk utcán, nincs rendszámuk, ez mindannyiunknak sporteszköz. Teljes mértékben át vannak alakítva, nem is lehetne közúton menni velük, mert nincs rajta világítás, illetve áttétel- és fékmódosítást végeztünk rajtuk. Van utcai motorja mindenkinek, rendes gyári, amelyeken van lámpa, műszaki, rendszám. Járunk motorozni, el szoktunk menni túrázni, de az utcán rendesen közlekedünk, ahogy kell.
A bemutatókon, versenyeken milyen motorokkal szerepeltek?
Sportmotorokkal. Amivel itt voltunk, az egy 600-as Kawasaki, egy 750-es Suzuki GSX-R és egy 1000-s TBR. Mindegyiket törötten vettük, mert nyilván nagyon drága egy ilyen motor, úgyhogy amit már összetörtek, idézőjelben a bontóba akartak vinni, azokat vásároltunk meg, és saját magunk építettük újjá. Ahogy már mondtam, más az áttétel, a bukókeret, a kitámasztó, módosítottuk a komplett fékrendszert, átalakítottuk a blokkban az olajzást, hogy ehhez a sporthoz megfeleljen a motor.
Az interjút az Echo Innovációs Műhely „Szociális város-rehabilitáció Szárazréten” projektjének rendezvényén rögzítettük 2014. augusztus 30-án. A „Becsöngettek!” fantázianevű programon a Feketehegy-Szárazréti Közösségi Ház előtt a motoros bemutatón kívül tűzoltó- és mentőautóval találkozhattak az érdeklődők, valamint a rendőrség „Ovi-Zsaru – Óvodás korú gyermekek bűnmegelőzési programja” adott tájékoztatást.
Majer Tamás